Vill du veta mer om våra tjänster?
Ramo Hedin
Försäljning
073 040 00 09

Anton Malmberg på KitchenTime om STORM

KitchenTime i Uppsala
KitchenTime i Uppsala

Vi har träffat Anton Malmberg på KitchenTime för att ställa några frågor kring samarbetet med enferno och hur de använder STORM e-handelsplattform.

Berätta om ert behov när ni inledde samarbetet med enferno

– På KitchenTime har vår största och främsta tillväxtfaktor varit sortimentsexpansion och för att hantera detta behöver vi en plattform som kan hantera logik med leverantörslager och allt som medföljer hantering av ett stort sortiment. Detta var en av de främsta anledningarna för oss att välja enfernos plattform STORM. Tillgänglighetslogik var svårhanterat för oss innan vi hade STORM som plattform.

Varför valde ni enferno som leverantör och STORM som plattform?

– Eftersom vi har en strategi att använda leverantörers lager som vårt förlängda lager måste vi integrera deras lagerlogik med vår tjänst. Det var bara STORM som kunde lösa detta för oss. Vi har inte sett möjligheten till detta på någon annan plattform. Även STORMs prissättningsmodul var värdefull för oss.

Kan du berätta lite hur ni arbetar med prissättning och hur ni arbetar med att underhålla KitchenTimes stora sortiment?

– Vårt sortiment ökar hela tiden. Då blir ”tajtheten” med leverantörerna mycket viktig så att vår tjänst kan automatiseras efter deras sortiment. Regelbaserade priser är också viktigt.

Vad har varit de största fördelarna med att ha STORM som plattform för er verksamhet?

– Ovan sagda plus att vi själva kan arbeta med front-end. Vi har ett stort teknikintresse internt men behöver grundfunktionaliteten i ett system bakom. Att inte behöva utveckla från scratch har varit positivt.

Skulle du rekommendera STORM som plattform?

– Det skulle jag. Framför allt om ens e-handel bygger på ett stort sortiment. Om man har en longtail-strategi så är STORM verkligen att rekommendera.

På KitchenTime är ni ett ungt gäng som växer snabbt. Vad är nyckeln till er framgång?

– Vi jobbar hårt med stort detaljfokus. E-handel handlar om mängder av små detaljer som ständigt behöver skruvas på och optimeras. Man måste vara lite nördig.

Vad tror du blir nästa stora grej inom e-handel?

– Det händer mycket inom leveranser som håller på att bli betydligt mer kundorienterade. Det kommer mängder av spännande tjänster som både ger snabbare och mer precisa leveranser. Detta ställer dock stora krav på e-handlarna som både måste ha koll på vilka fraktsätt som kan erbjudas till vilken kund, vilka produkter som har vilken tillgänglighet, och de fysiska förutsättningarna för ens produkter. För att göra det behöver man ett bra systemstöd och STORM hjälper till att lösa många av dessa utmaningar på ett väldigt bra sätt.

KitchenTime grundades 2010 av Anton Malmberg och Joel Falck. 2014 började man använda STORM e-handelsplattform. Idag finns KitchenTime på tre marknader och har även en fysisk butik i centrala Uppsala.

www.kitchentime.se • Läs mer om STORM e-handelsplattform