Vill du veta mer om våra tjänster?
Ramo Hedin
Försäljning
073 040 00 09

Möt vår kollega Lennart Schütz

Lennart Schütz Customer Success Manager enferno
Lennart Schütz, Customer Success Manager på enferno

Vad jobbar du med på enferno?

– Jag jobbar som Customer Success Manager. Det är en kombinerad roll, en blandning av kundansvar, produktionsledning och administration mot våra befintliga kunder.

– Förutom ett kundnära samarbete för att öka enfernos förståelse för våra kunders behov, består arbetsuppgifterna av produktionsledning av kunduppdrag, planera och resursfördela beställningar, hantera kravspecifikationer, lösningsförslag, uppföljning och rapportering. Tillsammans med utvecklingsteamet arbetar jag också med bevakningen av supportärenden från våra kunder.

Vad lockade dig till enferno?

– Den personliga utmaningen att ta sig an rollen Customer Success Manager som vid tillfället var en ny roll hos enferno. Att enferno dessutom verkar i en snabbt växande e-handelsbransch, har en konkurrenskraftig produkt och är ett växande bolag inom e-handel, gjorde det än mer intressant.

Vad gör dig glad på jobbet?

– Arbetskollegorna och att tillsammans med dem komma fram till lösningar för kundernas behov. Nöjda kunder, att i stort som smått få positiv feedback tillbaka efter en levererad lösning eller med hjälp i ett supportärende.

Vad gör dig glad på fritiden?

– Familjen, idrottsaktiviteter och matlagning. Jag har två döttrar i övre tonåren som är riktiga glädjespridare med sin underbara humor. Förutom att riktigt ”ta ut sig” fysiskt på innebandyplanen eller med ett intervallpass, så är en långpromenad något som också ger en skön känsla.

Lennart Schütz är ekonom i grunden och var under många år verksam inom inköp, logistik och marknad på företagen inWarehouse och Tech Data. Innan Lennart började på enferno jobbade han med förvaltning av system och processer på e-handelsföretaget Beautyplanet.

linkedin.com/in/lennart-schütz

Vill du också bli en del av vårt team? Kolla in våra lediga tjänster.